Αν αποπειρόταν κάποιος να αποκόψει το τραύμα και τις συνέπειες που επέφερε στο σημερινό κοινωνικό σώμα ο μεταπολιτευτικός «ωχαδελφισμός» της αναξιοκρατίας και των λανθασμένων πολιτικών επιλογών, των συστημάτων άσκησης εξουσίας και όταν η οικονομική ύφεση ολοκληρώσει τον κύκλο της και επαναπροσδιορίσει τα σημεία εκκίνησης της αντίστροφης ανοδικής πορείας και εξυγίανσης, είμαι βέβαιος, τα πολλαπλά και πολυποίκιλα «οφέλη» για τις επερχόμενες γενιές, θα υπερβούν τα «κόστη» που η μεταπολιτευτική δική μας γενιά καλείται τώρα να υποστεί..
Σ’ ότι αφορά τον πολιτισμό λοιπόν, μέσα στην ομιχλώδη αυτή συγκυρία, ένα σημαντικό μέρος της παγκόσμιας ρευστότητας προσανατολίζεται στην Τέχνη ως το ασφαλέστερο και πλέον ανεξάρτητο καταφύγιο. Η αγορά της τέχνης, θα είναι το τελευταίο κάστρο που θα πέσει, δεν αποκλείεται, μάλιστα, οι τιμές να αυξηθούν για ποιοτικά έργα τέχνης.
Ο Thierry Ehrmann της Γαλλικής Artprice ανακοίνωσε πως η παγκόσμια αγορά αντικειμένων τέχνης μεγάλωσε το περασμένο έτος κατά 13+%, μέγα ιστορικό ρεκόρ. Ενώ όλοι οι χρηματιστηριακοί δείκτες παγκοσμίως υποχώρησαν φέτος από 4.65% (Dow Jones) έως και 9.65% (Nikkei 225) η αγορά τέχνης δυναμώνει. Αμερική, Κίνα και Αγγλία κρατούν τα ηνία, η Ευρώπη ανεβάζει ταχύτητα με την Γαλλία και Γερμανία να πιάνουν τώρα τις αμέσως επόμενες θέσεις. Η παγκοσμιοποίηση μάλιστα, έβαλε σε περίοπτη θέση του διεθνούς χάρτη και την Ελλάδα με τα περίφημα ‘greek sales’. Είναι γεγονός πλέον ότι η ελληνική τέχνη βρίσκει εραστές και αγοραστές και στις νέες γενιές της αλλά και πέραν των συνόρων. Αυτός είναι ο μοχλός μας για την ανάπτυξη. Αυτή είναι η ταυτότητά μας: πολιτισμός, ήλιος, χρώμα! Σε αυτό πρέπει να επενδύσουμε! Δεν είναι τυχαία η ευχάριστη είσοδος και του Γαλλικού οίκου Piasa στην ελληνική αγορά τέχνης και μην μας εκπλήξει η επανεκκίνηση των ‘greek sales’ και από άλλον μεγάλο βρετανικό οίκο.
Εμείς, επίμονοι, καθαροί και συνεπείς ως Hellenic Auctions, έχοντας σήμερα περήφανα «ενηλικιωθεί» ιστορικά με την 18η δημοπρασία μας, σε πείσμα όσων επένδυσαν στην επαγγελματική μας φίμωση, θα συνεχίσουμε να σας αποκαλύπτουμε πραγματικά επίλεκτα έργα των μεγάλων Ελλήνων καλλιτεχνών σε τιμές απτές, ρεαλιστικές, συνεπείς.
Οι υψηλές τιμές για εμάς δεν είναι προϋπόθεση ούτε κριτήριο υψηλής τέχνης.
Μαζί σας θα συνεχίσουμε να επικοινωνούμε και να μοιραζόμαστε τον πολιτιστικό μας πλούτο.
Επεξεργαστήκαμε επίπονα, συντάξαμε και σας προσφέρουμε άλλον ένα κατάλογο πλημμυρισμένο από ένα μεγάλο μέρος της υψηλότερης τέχνης των δύο αιώνων της ελεύθερης Ελλάδας.
Θα ήταν υπερβολή να λέγαμε πως σ’ αυτόν κρύβεται η σύγχρονη πολιτιστική μας κληρονομιά; ένα ολάκερο μικρό μουσείο από εξαίρετα αντιπροσωπευτικά δείγματα των μεγαλύτερων Ελλήνων καλλιτεχνών του 19ου & 20ου αιώνα; : Βρυζάκης, Νικηφόρος Λύτρας (και..υιοί Νίκος και Περικλής), Προσαλέντης, Σαββίδης, Χατζής, Πανταζής, Γεραλήδες, Παρθένης, Μπουζιάνης, Μαλέας, Παπαλουκάς, Οικονόμου, Στέρης, Κόντογλου, Βασιλείου, Τσαρούχης, Σπυρόπουλος, Κεσσανλής, Τσίγκος, Ζογγολόπουλος, Τσόκλης, Ζούνη, Μυταράς. Με αρκετά από αυτά αληθινά αριστουργήματα μουσειακής σημασίας ( Ιθακήσιος, Ακριθάκης, Σαββίδης, οικογ. Λυτραίων, Μαλέας, το μνημειακό έργο του Βασ. Φωτόπουλου και τόσα άλλα), αναρωτιέμαι τι άλλο θα χωρούσε ένας κατάλογος δημοπρασίας για να συμβάλλει στην μαγιά, ενός μουσείου..με τιμές μεσοπολέμου!
Εμμένουμε λοιπόν και αγωνιζόμαστε να διατηρήσουμε την ελπίδα, ατενίζοντας με αισιοδοξία το επερχόμενο. Και γιατί να μην εστιάσουμε σε θετικές αναλύσεις και συμπεράσματα που αναμφισβήτητα μας δίνουν κουράγιο να συνεχίσουμε: «..με την οικονομική κρίση, συνεχίζει ο ιδρυτής της Artprice Thierry Ehrmann, η τέχνη έγινε πραγματικά μια αξία-καταφύγιο. Στη δεκαετία του 1950 υπήρχαν 500.000 συλλέκτες. Σήμερα υπάρχουν 300 εκατομμύρια..»!
Ο καθένας με τη σφεντόνα του!
[Θάνος Ευαγγελινός - Ιούνιος 2014]
Ξενοδοχείο ELECTRA PALACE,
πλατεία Αριστοτέλους Θεσσαλονίκη
18η ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2014
www.hellenicauctions.com/wp/
Σ’ ότι αφορά τον πολιτισμό λοιπόν, μέσα στην ομιχλώδη αυτή συγκυρία, ένα σημαντικό μέρος της παγκόσμιας ρευστότητας προσανατολίζεται στην Τέχνη ως το ασφαλέστερο και πλέον ανεξάρτητο καταφύγιο. Η αγορά της τέχνης, θα είναι το τελευταίο κάστρο που θα πέσει, δεν αποκλείεται, μάλιστα, οι τιμές να αυξηθούν για ποιοτικά έργα τέχνης.
Ο Thierry Ehrmann της Γαλλικής Artprice ανακοίνωσε πως η παγκόσμια αγορά αντικειμένων τέχνης μεγάλωσε το περασμένο έτος κατά 13+%, μέγα ιστορικό ρεκόρ. Ενώ όλοι οι χρηματιστηριακοί δείκτες παγκοσμίως υποχώρησαν φέτος από 4.65% (Dow Jones) έως και 9.65% (Nikkei 225) η αγορά τέχνης δυναμώνει. Αμερική, Κίνα και Αγγλία κρατούν τα ηνία, η Ευρώπη ανεβάζει ταχύτητα με την Γαλλία και Γερμανία να πιάνουν τώρα τις αμέσως επόμενες θέσεις. Η παγκοσμιοποίηση μάλιστα, έβαλε σε περίοπτη θέση του διεθνούς χάρτη και την Ελλάδα με τα περίφημα ‘greek sales’. Είναι γεγονός πλέον ότι η ελληνική τέχνη βρίσκει εραστές και αγοραστές και στις νέες γενιές της αλλά και πέραν των συνόρων. Αυτός είναι ο μοχλός μας για την ανάπτυξη. Αυτή είναι η ταυτότητά μας: πολιτισμός, ήλιος, χρώμα! Σε αυτό πρέπει να επενδύσουμε! Δεν είναι τυχαία η ευχάριστη είσοδος και του Γαλλικού οίκου Piasa στην ελληνική αγορά τέχνης και μην μας εκπλήξει η επανεκκίνηση των ‘greek sales’ και από άλλον μεγάλο βρετανικό οίκο.
Εμείς, επίμονοι, καθαροί και συνεπείς ως Hellenic Auctions, έχοντας σήμερα περήφανα «ενηλικιωθεί» ιστορικά με την 18η δημοπρασία μας, σε πείσμα όσων επένδυσαν στην επαγγελματική μας φίμωση, θα συνεχίσουμε να σας αποκαλύπτουμε πραγματικά επίλεκτα έργα των μεγάλων Ελλήνων καλλιτεχνών σε τιμές απτές, ρεαλιστικές, συνεπείς.
Οι υψηλές τιμές για εμάς δεν είναι προϋπόθεση ούτε κριτήριο υψηλής τέχνης.
Μαζί σας θα συνεχίσουμε να επικοινωνούμε και να μοιραζόμαστε τον πολιτιστικό μας πλούτο.
Επεξεργαστήκαμε επίπονα, συντάξαμε και σας προσφέρουμε άλλον ένα κατάλογο πλημμυρισμένο από ένα μεγάλο μέρος της υψηλότερης τέχνης των δύο αιώνων της ελεύθερης Ελλάδας.
Θα ήταν υπερβολή να λέγαμε πως σ’ αυτόν κρύβεται η σύγχρονη πολιτιστική μας κληρονομιά; ένα ολάκερο μικρό μουσείο από εξαίρετα αντιπροσωπευτικά δείγματα των μεγαλύτερων Ελλήνων καλλιτεχνών του 19ου & 20ου αιώνα; : Βρυζάκης, Νικηφόρος Λύτρας (και..υιοί Νίκος και Περικλής), Προσαλέντης, Σαββίδης, Χατζής, Πανταζής, Γεραλήδες, Παρθένης, Μπουζιάνης, Μαλέας, Παπαλουκάς, Οικονόμου, Στέρης, Κόντογλου, Βασιλείου, Τσαρούχης, Σπυρόπουλος, Κεσσανλής, Τσίγκος, Ζογγολόπουλος, Τσόκλης, Ζούνη, Μυταράς. Με αρκετά από αυτά αληθινά αριστουργήματα μουσειακής σημασίας ( Ιθακήσιος, Ακριθάκης, Σαββίδης, οικογ. Λυτραίων, Μαλέας, το μνημειακό έργο του Βασ. Φωτόπουλου και τόσα άλλα), αναρωτιέμαι τι άλλο θα χωρούσε ένας κατάλογος δημοπρασίας για να συμβάλλει στην μαγιά, ενός μουσείου..με τιμές μεσοπολέμου!
Εμμένουμε λοιπόν και αγωνιζόμαστε να διατηρήσουμε την ελπίδα, ατενίζοντας με αισιοδοξία το επερχόμενο. Και γιατί να μην εστιάσουμε σε θετικές αναλύσεις και συμπεράσματα που αναμφισβήτητα μας δίνουν κουράγιο να συνεχίσουμε: «..με την οικονομική κρίση, συνεχίζει ο ιδρυτής της Artprice Thierry Ehrmann, η τέχνη έγινε πραγματικά μια αξία-καταφύγιο. Στη δεκαετία του 1950 υπήρχαν 500.000 συλλέκτες. Σήμερα υπάρχουν 300 εκατομμύρια..»!
Ο καθένας με τη σφεντόνα του!
[Θάνος Ευαγγελινός - Ιούνιος 2014]
Ξενοδοχείο ELECTRA PALACE,
πλατεία Αριστοτέλους Θεσσαλονίκη
18η ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2014
www.hellenicauctions.com/wp/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου