Επένδυση στην τέχνη και τον πολιτισμό.
Έτσι μόνο ερμηνεύεται η αγωνιώδης προσπάθεια της νεώτερης δυναμικής γενιάς συλλεκτών, φιλότεχνων ή επενδυτών να αποκτήσουν μέρος της σύγχρονης πολιτιστικής κληρονομιάς από τα μέσα του 20ου αιώνα. Είναι έργα, που μπορεί και να δημιουργήθηκαν ή να αποκτήθηκαν σε παρόμοιες ή χειρότερες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες.
Μέρος αυτών κοσμούν τον πρόσφατο κατάλογο «Ελλήνων Τέχνη».
Παράλληλα, λόγω της κρίσης, κάποιοι παλαιοί συλλέκτες ρευστοποιούν μέρος των συλλογών τους «απελευθερώνοντας» πολύ σημαντικά έργα στην αγορά, που έτσι αυξάνει τα μέλη της.
Τα καλά έργα γίνονται δυσεύρετα λόγω των χαμηλών τιμών τους. Οι αγοραστές γνωρίζουν πως η επένδυση στην Τέχνη έχει καταστεί ο ασφαλής διάδρομος για το υγιές οικονομικό αύριο (και το μεθαύριο), αλλά και για την αισθητική και πολιτιστική μας διάσωση αλλά και εξέλιξη. Τόσο της γενιάς μας, όσο και των παιδιών μας.
Δεν είναι τυχαίο το ότι σημαντικό μέρος των επενδυτικών επιλογών στρέφεται στις κινητές, «υποκειμενικές» – μα στην ουσία ισχυρές – αξίες, όπως αυτές των έργων Τέχνης.
Έγραψε πρόσφατα σε άρθρο της με τίτλο «κρεμάστε τις επενδύσεις σας στον τοίχο» η Ellen Kelleher, δημοσιογράφος επί επενδύσεων και Οικονομικών των Financial Times: η Τέχνη, και ιδιαίτερα αυτή που κινείται μεταξύ των $500 – $50.000, αποτελεί και προτείνεται ως η πλέον ισχυρή μακροπρόθεσμη επένδυση με εντυπωσιακή τρέχουσα μέση ετήσια αύξηση 9,7% .
Με τη «διόρθωση» λοιπόν απ’ την οποία αναγκάστηκε να περάσει η Ελληνική τέχνη, το μέλλον μόνον ευοίωνο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, κυρίως για όσους σκέπτονται μακροπρόθεσμα.
Ο κατάλογος «Ελλήνων Τέχνη» ξεχειλίζει από διαμάντια της Ελληνικής Τέχνης σε τιμές «υαλικών». Εθελοτυφλεί μάλλον όποιος αποφύγει την πρόκληση να τον μελετήσει. Πρόκειται για αντιπροσωπευτικά έργα του 19ου αιώνα, των Πανταζή, Χατζή, Ζαίρη, Γεραλή κ.α. και αριστουργήματα των εκπροσώπων της γενιάς του ΄30, των Μαλέα, Παπαλουκά, Μιχάλη Οικονόμου, Νίκου Λύτρα, Τριανταφυλλίδη, Στέρη, Μπουζιάνη, Σπυρόπουλου, Κεσσανλή και άλλων σπουδαίων δημιουργών, που σαφώς φωτίζουν το μέλλον μας…
(Από το εισαγωγικό σημείωμα του δημοπράτη Θ. Ευαγγελινού)
Έτσι μόνο ερμηνεύεται η αγωνιώδης προσπάθεια της νεώτερης δυναμικής γενιάς συλλεκτών, φιλότεχνων ή επενδυτών να αποκτήσουν μέρος της σύγχρονης πολιτιστικής κληρονομιάς από τα μέσα του 20ου αιώνα. Είναι έργα, που μπορεί και να δημιουργήθηκαν ή να αποκτήθηκαν σε παρόμοιες ή χειρότερες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες.
Μέρος αυτών κοσμούν τον πρόσφατο κατάλογο «Ελλήνων Τέχνη».
Παράλληλα, λόγω της κρίσης, κάποιοι παλαιοί συλλέκτες ρευστοποιούν μέρος των συλλογών τους «απελευθερώνοντας» πολύ σημαντικά έργα στην αγορά, που έτσι αυξάνει τα μέλη της.
Τα καλά έργα γίνονται δυσεύρετα λόγω των χαμηλών τιμών τους. Οι αγοραστές γνωρίζουν πως η επένδυση στην Τέχνη έχει καταστεί ο ασφαλής διάδρομος για το υγιές οικονομικό αύριο (και το μεθαύριο), αλλά και για την αισθητική και πολιτιστική μας διάσωση αλλά και εξέλιξη. Τόσο της γενιάς μας, όσο και των παιδιών μας.
Δεν είναι τυχαίο το ότι σημαντικό μέρος των επενδυτικών επιλογών στρέφεται στις κινητές, «υποκειμενικές» – μα στην ουσία ισχυρές – αξίες, όπως αυτές των έργων Τέχνης.
Έγραψε πρόσφατα σε άρθρο της με τίτλο «κρεμάστε τις επενδύσεις σας στον τοίχο» η Ellen Kelleher, δημοσιογράφος επί επενδύσεων και Οικονομικών των Financial Times: η Τέχνη, και ιδιαίτερα αυτή που κινείται μεταξύ των $500 – $50.000, αποτελεί και προτείνεται ως η πλέον ισχυρή μακροπρόθεσμη επένδυση με εντυπωσιακή τρέχουσα μέση ετήσια αύξηση 9,7% .
Με τη «διόρθωση» λοιπόν απ’ την οποία αναγκάστηκε να περάσει η Ελληνική τέχνη, το μέλλον μόνον ευοίωνο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, κυρίως για όσους σκέπτονται μακροπρόθεσμα.
Ο κατάλογος «Ελλήνων Τέχνη» ξεχειλίζει από διαμάντια της Ελληνικής Τέχνης σε τιμές «υαλικών». Εθελοτυφλεί μάλλον όποιος αποφύγει την πρόκληση να τον μελετήσει. Πρόκειται για αντιπροσωπευτικά έργα του 19ου αιώνα, των Πανταζή, Χατζή, Ζαίρη, Γεραλή κ.α. και αριστουργήματα των εκπροσώπων της γενιάς του ΄30, των Μαλέα, Παπαλουκά, Μιχάλη Οικονόμου, Νίκου Λύτρα, Τριανταφυλλίδη, Στέρη, Μπουζιάνη, Σπυρόπουλου, Κεσσανλή και άλλων σπουδαίων δημιουργών, που σαφώς φωτίζουν το μέλλον μας…
(Από το εισαγωγικό σημείωμα του δημοπράτη Θ. Ευαγγελινού)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου