Τρίτη, 18 Ιανουαρίου 2011

Aρθρο: Υπερρεαλισμος


Μασόν Αντρέ
 (γεννήθηκε το 1869 στο Μπαλονύ –Τερέν της Γαλλίας και πεθανε το 1987, έδρασε στη Νέα Υόρκη)
ΜΑΣΟΝ ΑΝΤΡΕ , Λαδοπαστέλ και άμμος σε μουσαμά

Το κλειδί για την κατανόηση του έργου του είναι κρυμμένο στις διαφορές  του από το έργο των σύγχρονών του και όχι μονό των υπερρεαλιστών.

Ο ζωγράφος εξηγούσε ότι δεν άρχιζε έχοντας μια εικόνα ή ένα σχέδιο στο μυαλό του, αλλά βασιζόμενος στην ενόρμηση που οδηγούσε από τα μεμονωμένα σημάδια στην ολοκληρωμένη σύνθεση.Την δεκαετία του 1930 παρουσίασε την τεχνική του στον Ανρί Ματίς (1869-1954), ο οποίος ακολουθούσε διαμετρικά αντίθετη προσέγγιση, λέγοντας ότι ξεκινά με αφετηρία ένα ορισμένο μοτίβο. αλλά ώσπου να τελειώσει, έχει απομακρυνθεί τόσο, ώστε δεν θυμάται πιο ήταν το αρχικό θέμα του…

Στις αρχές της δεκαετίας του 1940, η Νέα Υόρκη έγινε για ένα διάστημα κέντρο του υπερρεαλισμού με τη συμβολή και της γκαλερί «
Art of this Century» της Πέγκι Γκούγκενχάιμ. Ο αυτοματισμός του Μασόν εκείνης της περιόδου επηρέασε τους αφηρημένους  εξπρεσιονιστές, ωθώντας τους  να χρησιμοποιήσουν το σχήμα και δευτερευόντως το χρώμα ως  μέσον έκφρασης του υποσυνειδήτου, ανεξάρτητα από την ύπαρξη  ή μη συγκεκριμένου θέματος...
(C)18\1\2011 ARTEM.GR

Έργα απο τη συλλογή Αrtem:
Ζάχος Σ., Νάουσα 2002, λάδι σε κόντρα πλακέ, 100Χ6cm
Ν. Γάδας, "Aεροφωτογραφία", ακρυλικό σε μουσαμά, 30X40cm

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: